Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Alianţe pe verticală între companiile de retail şi producători în industria modei

Autor:Bernhard Swoboda, Nicolae Al. Pop and Dan Cristian Dabija

JEL:M3, M31, L81

DOI:

Cuvinte cheie:industria modei, lanţ valoric, alianţe pe verticală, cooperare

Abstract:
Chiar dacă firmele pe verticală domină piaţa mondială a modei de ani buni, s-a făcut foarte puţină cercetare cu privire la alianţele dintre companiile de retail non-verticale şi companiile producătoare din acest sector. Această lucrare analizează alianţele verticale din perspectiva a 98 de companii de retail tradiţionale şi 104 producători din industria modei. Bazându-se pe o abordare a lanţului valoric orientată spre proces, rezultatele arată modul în care sunt văzute piaţa primară şi lanţul de distribuţie în contextul alianţelor, îndeosebi în termeni de competenţe proprii, potenţial de cooperare perceput şi nivel de cooperare obţinut. Datele arată că retailerii şi producătorii văd potenţialele de cooperare în activităţile lanţului valoric cu nivele atât mari cât şi reduse de competenţă proprie. În al doilea rând, datele arată că nivelele potenţiale de cooperare identificate de ambii parteneri şi nivelele de cooperare obţinute au valori diferite. În al treilea rând, datele arată relaţia dintre nivelele de cooperare obţinute în activităţile lanţului valoric şi gradul de succes în cifra de afaceri, costuri şi timpul până la plasarea produselor pe piaţă.
designed by Soft Expert & hosted by Host Expert