Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Investigarea potentialelor strategii de crestere a competitivitatii turismului la litoralul Marii Negre

Autor:Adina-Roxana Munteanu, Raluca-Daniela Rizea, Anca Gabriela Ilie si Roxana Sârbu

JEL:L82, L83, L84, L86

DOI:

Cuvinte cheie:turismul litoral, hotel, servicii turistice, benchmarking generic, strategie competitiva

Abstract:
În perioada 2009-2011 afacerile în turism de la litoralul Marii Negre au cunoscut scaderi semnificative pe fundalul crizei economice globale si o crestere timida în perioada 2012-2013. Într-un context macroeconomic dificil si al unei estimari dificile a numarului de turisti, furnizorii serviciilor turistice au nevoie de o revizuire constanta a strategiei pentru asi creste competitivitatea si a se adapta la condiiile pieei. Principalul obiectiv al acestui studiu este investigarea unor strategii competitive pe care managerii hotelurilor din staiunea Mamaia, România, le pot adopta, inând cont de asteptarile consumatorilor si de cele mai bune practici din industria turistica. În acest sens s-a facut o analiza de benchmarking generic luând în considerare multiple locaii de pe litoralul Franei, Italiei, Spaniei si Turciei. În urma acestei analize, au fost schiate câteva strategii legate de utilizarea social media, crearea de pachete de vacana, targhetarea segmentului de business si promovarea în de contextul cultural si istoric al regiunii. Pe lânga aceasta analiza, un scurt chestionar printre utilizatori de social media, a evideniat câteva dintre asteptarile turistilor referitoare la viitoarele vacane pe litoralul românesc al Marii Negre, cum ar fi calitatea facilitailor de cazare, servicii personalizate si posibilitai de divertisment.
designed by Soft Expert & hosted by Host Expert