Investigarea potentialelor strategii de crestere a competitivitatii turismului la litoralul Marii Negre
Autor:Adina-Roxana Munteanu, Raluca-Daniela Rizea, Anca Gabriela Ilie si Roxana Sârbu
JEL:L82, L83, L84, L86
DOI:
Cuvinte cheie:turismul litoral, hotel, servicii turistice, benchmarking generic, strategie
competitiva
Abstract:
În perioada 2009-2011 afacerile în turism de la litoralul Marii Negre au cunoscut
scaderi semnificative pe fundalul crizei economice globale si o crestere timida în perioada
2012-2013. Într-un context macroeconomic dificil si al unei estimari dificile a numarului de
turisti, furnizorii serviciilor turistice au nevoie de o revizuire constanta a strategiei pentru asi
creste competitivitatea si a se adapta la condiiile pieei. Principalul obiectiv al acestui
studiu este investigarea unor strategii competitive pe care managerii hotelurilor din
staiunea Mamaia, România, le pot adopta, inând cont de asteptarile consumatorilor si de
cele mai bune practici din industria turistica. În acest sens s-a facut o analiza de
benchmarking generic luând în considerare multiple locaii de pe litoralul Franei, Italiei,
Spaniei si Turciei. În urma acestei analize, au fost schiate câteva strategii legate de
utilizarea social media, crearea de pachete de vacana, targhetarea segmentului de business
si promovarea în de contextul cultural si istoric al regiunii. Pe lânga aceasta analiza, un
scurt chestionar printre utilizatori de social media, a evideniat câteva dintre asteptarile
turistilor referitoare la viitoarele vacane pe litoralul românesc al Marii Negre, cum ar fi
calitatea facilitailor de cazare, servicii personalizate si posibilitai de divertisment.